Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Stad Wervik

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Stad Wervik Home
  • Start
  • Over dit platform
  • Veelgestelde vragen

Beheerder 8940 Spreekt

Lid sinds 17 januari 2022

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 13 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Broodplanken

Beheerder 8940 Spreekt•4 jaar geleden Het hout van de rode beuk verzagen in planken.Verwerken van de planken in 500 gebrandmerkte broodplanken die wij aan de Stad bezorgen.Het overige hout zou in de renovatie van het oud gemeentehuis in Geluwe verwerkt worden. Zo blijft het hout van deze historische boom ook verder leven in een historisch gebouw op de St. Denijsplaats.(Idee van Frankie Duverger)

Lindeboom

Beheerder 8940 Spreekt•4 jaar geleden Mijn voorstel is om op de plaats van de beuk een linde te planten.Vanuit ecologisch standpunt is de lindeboom erg waardevol. Eerst en vooral omdat de boom veel bestuivers aantrekt met zijn geurige bloemen. Hij biedt een antwoord op de klimaatopwarming en verdraagt de droogte. Bekend is de linde op het marktplein en dat hij een hoge leeftijd kan bereiken.De Hollandse linde komt in aanmerking. De Latijnse naam is Tilia x europea.(Idee van Hugo Jaeken)

Toevoeging Fysiek participatiemoment

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden Geert Bossaert (landschapsarchitect)Als landschapsarchitect wil ik graag nog het volgende meegeven betreffende de site. Ik vernam dat er sprake is om op relatief korte termijn het zwembad af te breken. Wil bij de afbraak van het gebouw rekening houden met de bomen uit de omgeving! Zijn er beschermende maatregelen voor deze bomen getroffen in de aanbesteding of kan onderstaande nog ter sprake komen in de voorbereidende vergadering? Bomen afzetten onder de boomspiegel Stambescherming! Rijplaten Waardebepaling van bomen VOOR de werken Bepaalde bomen zullen zoizo verdwijnen in het nieuwe concept, maar er zijn toch enkele welke we willen behouden.

Toevoegingen door Martine Heeren

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden Enkele Ideeën voor het nieuwe Oosthove: Aanbieden van middagmaal in de foyer voor alleen de +65. ipv thuis alleen te eten kan men gezamenlijk in foyer eten voor de mensen die nog mobiel zijn. Eten kan je laten komen via het Pardoen De digimaten een vaste plaats en uur geven in Oosthove Opfrissingscursussen organiseren in Oosthove in samenwerking met CVO Cre namiddagen organiseren samen met de hobbyisten uit Wervik Filmvoorstellingen, voordrachten,...

Feedback van school De Graankorrel

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden De school was aanwezig op het infomoment en ondertussen keken directeurs Ann en Christophe ook de plannen in.Van de school uit hebben wij voornamelijk de vraag om voor een veilige schoolomgeving te zorgen tijdens de afbraak- en bouwwerken.We denken hierbij aan het weren van zwaar verkeer rond de start en het einde van de schooldag. Alsook aandacht voor een vlotte en veilige circulatie van voetgangers en fietsers (en auto's) tijdens de werken én nadien ook nog, eenmaal het project gerealiseerd is.Tot slot zouden we willen vragen ons gedurende het hele traject en van zodra timings beschikbaar zijn op de hoogte te houden van alle geplande werken, zodat de school tijdig de ouders kunnen informeren als dat nodig is.

Toevoeging Fysiek participatiemoment

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden Grote zaal De toog staat zeer dicht bij de inkomdeur en de deur die naar de toiletten gaat, zal dit niet zorgen voor opstopping? Toevoer drank zal moten gebeuren voordat het podium geplaatst wordt want anders zal er niet meer door de zal kunnen gereden worden voor levering, is hier geen andere oplossing voor. is een opkuisplan mogelijk? Zo is er duidelijk schematisch meegegeven waar alles moet staan bij het opruimen. Kan er poetsmateriaal aanwezig zijn? Kunnen de wanden/tussenwanden afwasbaar zijn want gebruik van een fuif bv is anders dan zittende opstelling. Podiumelementen van halve meter hoog zouden interessant zijn, nu zijn alle podiumelementen minstens 1 meter hoog. 2. Foyer Toegang voor toelevering als er iets te doen is in de foyer apart van de grote zaal is een probleem want je kan er enkel naartoe via de toeleveringspoort kant Menen en kan niet rond gebouw. Als er een activiteit is in grote zaal en er staat een podium maar er moet tegelijk geleverd worden in de opwarmkeuken of de bar van de foyer voor een andere activiteit kun je dit niet apart bereiken. Er moet steeds door de grote zaal gegaan worden voor toelevering?? 3.Opwarmkeuken Werken met 2 traiteurs zal moeilijk zijn tot onmogelijk? Vraag dat er in de keuken uitrusting komt zoals een oven en kookvuur zodat er kooklessen kunnen doorgaan. Nu kunnen enkel nog kooklessen doorgaan in lokaal van de Gaper. Toegang tot de koelcel gebeurt vanuit de keuken, is mogelijk problematisch aangezien de deur die open gaat ruimte zal nemen in de keuken en is omweg naar de toog als je drank moet gaan ophalen uit de koelcel om frigo's te vullen. Toegang mogelijk met transpalet vanuit de grote zaal? 4.Toog grote zaal Plaats voor een tap is nodig Zijn er 2 taps nodig? Er is geen rechtstreeks toegang naar de zaal, misschien toch voorzien links en rechts van de toog toegang naar de zaal. Nu moet je via sas een toog en foyer naar de gang en dan terug naar de ingang van de zaal. Of moet je via sas tussen raampartijen en de zaal gaan. Bij inrichting van de bars erop letten dat afwasbak en plaats glazen en frigo's logisch zijn. in Foyer in GC Gilwe staat de afwasbak verkeerd gericht en staat hij veel te ver van de kast glazen. Bij fuiven zal men toch werken met een voorzettoog en met bakfrigo's (koelcel te klein?) 5.Toog foyer Grote toog, best te bekijken dat hij zeer functioneel is ingericht en de afwasbakken en kasten voor glazen en de frigo's niet heel ver van elkaar staan. In GC Gilwe staat de afwasbak verkeerd en veel te ver van de glazen. Tap Noodzakelijke/mogelijk? 6.Koelcel Koelcel is 9m² is dat groot genoeg? kan ze gedeeld worden door 2 met 2 aparte toegangen Frigo's die kunnen gevuld worden vanuit de koelcel zijn een grote meerwaarde Kan er rechtstreeks toegang zijn naar de koelcel vanaf de bar ipv nu via de keuken? Is de ingang groot genoeg voor een transpalet? 7.GlazenGaan er glazen zijn zoals in de andere zalen8.Openbaar toilet Zal voldoende moeten gepoetst worden en goed onderhouden worden Zal voldoende open moeten zijn. 9.Maaltijden Foodtruks mogen enkel staan aan de kant Speiestraat. Dit zal conflict geven met de Parkeerplaatsen voor mindervaliden die daar gesitueerd zijn Is daar voldoende Elektriciteit Voorzien Kan er daar binnen ook Water voorzien worden en voldoende ruimte voor een mis-en-place?

Toevoeging Fysiek participatiemoment

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden Capaciteit van de zittribune wordt als positief gezien, maar men wil ook nog stoelen voor de tribune kunnen plaatsen om meer capaciteit te creëren bij grote producties. men wil graag naar een capaciteit van 500 zittenden door een 3-tal rijen stoelen extra te plaatsen. In dat geval is de ruimte tussen de eerste rij stoelen van de tribune en de achterwand (podiumkant) van de zaal te klein. Voor grote producties moet men daar bij voorkeur +/- 14 vrije meter hebben, terwijl dit nu slechts 12m is. Bij oa. gastoptredens is het vaak zo dat voldoende vrije ruimte om het orkest te plaatsen een voorwaarde is om te komen spelen. Men vraagt of het mogelijk is om deze extra ruimte te creëren door de zaal iets groter te maken ( +/-2 a 3 meter). Ofwel door het hele gebouw een stukje groter te maken, ofwel ten koste van een deel van de bergruimte achter het podium. Een vaste 'basis' voor geluid en licht zijn wenselijk. Daarmee bedoelt men de mogelijkheid om achtergrondmuziek te laten afspelen (MP3 of CD-speler inpluggen aan de bar) of een eenvoudige mededeling door de micro te kunnen doen (vb: bij eetfestijnen) vergelijkbaar met GC Gilwe Het is wenselijk dat in functie van podiumactiviteiten de zaallichten ook overneembaar zijn door de PA/technieker en gemakkelijk dimbaar zijn. Vraag om basistechnieken te voorzien voor voordracht, presentatie, vormingen in de Foyer. Dit is een beamer en scherm en basis geluid. Belangrijk dat er poetsgerief aanwezig is in de zaal zodat de gebruikers makkelijk de zaal proper kunnen achterlaten. in GC Gilwe is dat een gemis. Eventueel beschikbaar stellen mits een waarborg of in het reglement Voldoende buitenaansluitingen te voorzien, ook aan de kant Leie/foyer in functie van traiteurs, foodtruks, buitenactiviteiten, het plaatsen van een mobiele extra koelcel. De Koelcel bij de keuken wordt aan de kleine kant ervaren, zeker als deze gedeeld moet gebruikt worden. is er een uitbreiding van de koelcel mogelijk? Eventueel de 'verloren hoek' tussen de ingang van de keuken en de gevel van de Foyer in te nemen voor uitbreiding koelcel/keuken? Het is belangrijk dat er een goede ventilatie en temperatuurregeling is (airco?). Zeker voor de Foyer zal dit nodig zijn, gelet op de oriëntatie. Men stelt zich vragen bij de sas tussen het jeugdhuis en de grote zaal bij gelijktijdig gebruik. wat als er in het jeugdhuis een luid verjaardasfeestje is en tegelijkertijd de harmonie een voorstelling geeft in de grote zaal. Hoe zit het dan met de overlast. een (mobiele) tapinstallatie is wenselijk. bij een fuif in de zaal en de uitbreiding van de toog (vb. door het plaatsen van een voortoog) kan dit tot problemen leiden op vlak van toegankelijkheid richting toiletten.

Toevoeging Fysiek participatiemoment

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden Men is uitgegaan van Must Have's naar de beperkingen van de huidige zaal: Stopcontacten: op iedere muur aanwezig (plug and play syteem) Bar: er is nood aan een mobile tapinstallatie Toilet: in functie van de bar is er een doorgang naar het toilet nodig Buiten ruimte: men wil peuken- en afvalbakken (overlapping) liefst op rolsystemen Lichten in de zaal: de lichten zouden moeten dimlichten zijn want ieder event verkiest een ander soort licht Beveiliging: telescopische tribune tijdens fuiven Elektriciteit: er is nood aan stopcontacten buiten aan de kant van de Leie. Vestiaire: men verkiest kapstokken in verschillende niveaus Reglement: er moet een reglement opgemaakt worden voor dubbel gebruik (BV koelcel opdelen) Trussen: Voldoende draagkracht nodig + verdeeld over de volledige zaal Opkuis: zal er materiaal voorzien worden om te kuisen? Inboedel: zullen er glazen beschikbaar zijn of niet Akoestiek: Heel wat zorg en aandacht moet naar de akoestiek van de zaal gaan, dit is voor veel evenementen van groot belang Bouwmaterialen: Liever meer geld uitgeven aan kwaliteitsvolle materialen die tegen een duwtje kunnen Bekleding zaal: in de zaal moet er mogelijkheid zijn om zaken op te hangen zoals vlaggen, banners, posters maar ook materialen voor inkleding

Santé up de Cité Kruisekestraat

Beheerder 8940 Spreekt•2 jaar geleden Buurtcomité Kruisekestraat dient een project in voor de inwoners van de Kruisekestraat 161 tot 215.Er zal een feestelijke avond zijn met gezellig samenzijn: Aperitief en hapjes Vol-au-vent met frietjes Dessert Inclusief drankjes

Beweegbank, kiosk, drinkwaterfontein, zitarena

Beheerder 8940 Spreekt•4 jaar geleden Beweegbank, kiosk, drinkwaterfontein, zitarena(Ideeën op papier ingediend)

Kunstwerk

Beheerder 8940 Spreekt•4 jaar geleden In het verleden en onlangs heb ik al dikwijls de vraag gekregen of de stam na het kappen in zijn geheel kan behouden worden.De bedoeling zou bijvoorbeeld zijn (als het binnenste niet rot is) om een of ander kunstwerk ervan te laten maken, een dikke doorsnede van de boom behouden waarin men de jaarringen kan terugvinden voor een of andere tentoonstelling, enz. (Idee van Piet Saesen)

Mobiele horeca

Beheerder 8940 Spreekt•4 jaar geleden Mobiele kar met koffie, thee, wafels en pannenkoeken. Met een klein terras.(Idee op papier ingediend door Carolien Wallecan)

Speeltuin

Beheerder 8940 Spreekt•4 jaar geleden Speeltuin op of rond het plein, met glijbaan, klimrek, zandbak.(Idee op papier ingediend door Carolien Wallecan)
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab